Saturday, January 20, 2007

1428H

Assalamualaikum wbth,


Salam Ma'al Hijrah 1428
Berhijrahkah anda?
Hijrah tempat?
Hijrah keperibadian?
Walau kemana dan apa jua hijrah anda,
pastikan ia mendapat status dan cop keredhaanNya.

Antara sms yang saya terima:

"Wishing you 12 months of taufiq, 52 weeks of hidayah,
365 days of barakah, 8760 hours of patience,
525600 minute of zuhud, 31536000 second of redha"

"Ya Allah ya Rabbi ya Tuhan kami,
muliakan dan limpahkan rahmatMU dan sayangi sahabatku ini.
Bahagiakan keluarganya, sihatkan tubuh badannya,
berkati rezekinya, kuatkan imannya.
Berikannya kenikmatan ibadah, jauhkan dari fitnah.
Suburkan benih KEISLAMAN pada dirinya, zuriatnya @ keturunannya,
dan masukkan dia dalam syurgaMu tanpa hisab"

Amin ya Rabbal 'Alamin

Doa ini juga saya tujukan untuk anda semua.

8 comments:

yus said...

Dua n3 akak yg lepas, baru aje yus nak beri komen, mesti ada sesuatu yg berlaku yg buat yus terpaksa berhenti kejap, pas tu terus tergendala. Alih2 akak nak buat lagi n3 baru.

n3 Cabaran ibu bapa tu, respek kat akak berani tegur diorang tu. Kalau yus mungkin setakat pandang aje, tak tahu ada kekuatan utk menegur tu ke tidak. Betul cakap akak, jadi ibubapa zaman sekarang ni lebih mencabar, boleh ker yus lakukannya,diri sendiri pun masih banyak yang kurang. Sempena Maal Hijrah ni, yus pun kena lebih banyakkan amalan,kuatkan iman, sabar dalam mendidik anak2, harap2 tidaklah mereka terlalai dalam hidup.

Oh ya, semoga akak berjaya dapat pekerjaan dan tahniah sbb dah habis master, jangan lupa letak gambar masa konvo nanti yer...hehe

Salam Maal Hijrah 1428 untuk akak sekeluarga

simah said...

syikin.. salam maal hijrah.. semoga dengan tahun baru ini..dengan master degree dalam tangan..bertambah kencang lagi syikin yea?

satu soalan.. saya nak panggil awak syikin ker atau saya nak kena panggil awak kak long.. terconfious sikit la..

kaklong said...

salam,

YUs: masa tu akak ada sedikit kekuatan, tu tergerak n berani nak tegur. tp akan datang, wallahu 'alam yus..
sesamalah kita berhijrah dngn amalan yg lebih baik lagikan..
tima kasih yus atas doa tu..hehe, ala yus, mcm tak tau akak takkan letakkan gambar tu :D

simah: sama utk awak juga simah. insyaAllah, berkat doa awak, bertambah kencang saya ngan segala aktiviti2 yg berfaedah :D

hehe..jangan risau simah, mana yg u selesalah nak panggil saya apa..syikin pun tak kisah. yg KAKLONG tu sbb gelaran kat rmh hehe.

ontahsapo said...

salam tahun baru.. besyukur dgn apa yg dinikmati tahun lepas, semoga tahun ini lebih ceria dan berjaya...

13may said...

Aminnnn....

kaklong said...

Salam,

OS: amin...

13May:amin

Shami said...

Sempena tahun baru ni semoga kita semua berhijrah dari yang baik kepada yang terbaik...

zackyah fimiyun said...

Salam maal hijrah..

sjauh mana kita hijrah dari jahiliyah zaman berzaman dulu..

sjauh mana kita sanggup berkorban..

satu persoalan yg mghantui minda sy sendiri..

huhuh