Tuesday, December 25, 2007

Cuti Krismas

Salam,

Curi masa sikit sebelum masuk tidur ni.

Hari ni tak kemana2 pun. Mak dan adik2 datang rumah kaklong dalam perjalanan pulang ke rumah daripada kampung. Mak mertua ada kirim daging korban sikit untuk mak.

Hari ni belajar masak nasi daging untuk kali keduanya. Hasilnya lebih baik daripada kali pertama dulu. Tak amik gambar la pulak. Nantilah, lenkali masak baru masukkan. Hmm...berderet resepi masakan daging dalam kepala ni, yelah nak menghabiskan daging korban yang ada dalam peti sejuk tu.

14 comments:

Mummy Rizq said...

haa.. haa.. time raya aji memang banyak stock daging dlm fridge kan.. utk yg ada darah tinggi kena berhati hati.. nanti boleh mendatangkan mudarat...

kasutVincci said...

kv pulak, asyik panggang je daging tu. Muak di masak pesen lain. Hehe

ummi said...

mertua saya pun ada kirim daging korban. rasa cam nak buat bbq pulak. tapi bbq pit blom ada.

ps - nak keje balik ke or terus jadi surirumah?

zareda said...

memanglah stok daging banyak tapi zar tak kuat makan dahing ni.. buat goreng goreng aje dengan bawang. zar tak amik banyak pun daging tu..

buat stew daging pun daging pun sedap

AZWA said...

Salam..

Lama tak menjenguk blog kenkawan. maklum la bercuti panjang katanya..comey la Asmaa bercukur tu. Hadi nak juga dicukur rambutnya tapi abahnya tak berani nak buat..ni tengah mencari member2 asben yg berani cukur hehehe

Kaklong Syikin said...

salam semua yang tinggalkan komen,

hehe..serupalah kita ya bab dpt daging korban ni.tp syukurlah tak de darah tinggi setakat ni. wah..mcm2 menu saya dpt pulak ni; daging panggang, stew,bbq.pendek kata, tinggal nak masak aje atau tidakkan..

azwa, tak susah pun guna mesin cukur tu. yg penting baby tak menangis :D. lepas cukur tu, gunakan pencukur biasa tu nak bagi betul2 licin kepala anak hehe.

Kaklong Syikin said...

salam,

eh lupa nk jwb soalan ummi tu. ha, bab keje or jd surirmh ni, tahun depan ada projek besor saya..nanti saya announce hehe

NBK466 said...

Den cuti X'mas pun duk lepak rumah MIL..hilangkan hongeh berjalan balik ke kg di JB masa raya haji ari tuh..sambil layan cite2 pasal Santa Claus..he..he.he..

Alex Lacey said...

bestnya daging korban ni sebab rasa fresh gitu kan? tapi kalau dah banyak sangat, hilang idea la pulak nak masak macamana....kuih yg ada daging? kuih cara ke...hehehe

Mak Su said...

hai oghang moncheh, apo koba? mak su pun ada daging banyak tu... buntu dah otak ni fikir nak masak apa.

cikdinz said...

kak long, nnt bagi resipi. daging tengah banyak ni....heheeee...

Kaklong Syikin said...

salam semua,

nbk: eloklah duduk rumah dendiam hihi..

kak wan: hehe..betui tu.

maksu: sey sihat ni. eh, masaklah daging salai lomak cili api..

CIkdinz: err..resepi nasi daging ke?

cikdinz said...

yolah, nasi daging. apo laei....heheheee....
darah naik lah bulan nih....

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室